Tuesday, January 25, 2011

superwoman?

cukup ku kenal riak itu.. a serious reply.. sekadar berprotokol.. cuma untuk tampil elok pada mata-mata yang memandang.. tidak sumbang pada telinga2 yang mendengar.. juga manis diluah oleh bibir2 yang bersuara.. ya, hanya itu motifnya.. yup, i do trust you.. tapi.. perjalanan ini jauh lagi.. sedangkan usia yang baru mencecah setahun ini pun sudah terlalu banyak perit jerihnya.. apatah lagi untuk menanti saat menginjak ke 7 tahun itu.. mungkin mustahil pada visi sesetengah atma.. tapi aku masih yakin.. yakin dengan hati.. percaya pada naluri.. kata jiwa ini mungkin benar.. mungkin juga tidak.. tapi aku akan kekal di sini.. masih menunggu.. walau terasa bagai pedang tajam menusuk dan merobek diri.. aku akur.. kau tahu yang aku tak pernah seyakin ini.. kau cukup faham itu.. dan kau sedaya mungkin menjadi diri yang sebenar.. walau kau sangat tahu bahawa terkadang aku juga terguris.. kau abaikan itu.. semata-mata untuk tidak kelihatan palsu.. aku tersedar yang kau hanya begitu terhadapku.. itu yang kulihat.. dan aku masih mampu tersenyum setakat ini.. walau apa pun yang kau perlihatkan.. maaf andai bukan itu yang sebenarnya cuba kau pamerkan.. aku terima semua itu seadanya.. ada dirimu sudah terlalu cukup bagiku.. sehingga kini aku masih tertanya.. tidak sesaat pun deru nafasku tenang tanpa kelibat soalan itu.. soalan yang tak mungkin terjawab.. kau juga cukup tahu yang ini.. sudah sering benar ku suakan padamu.. tapi, kita hanya mampu terus tertanya tanpa menemui kuncinya.. sometimes, something is better when it is remained a secret.. ku juga hanya mampu memejam mata dan cuba memadamnya dari benakku.. walau ku tahu ia takkan pergi.. kau kenal aku.. sangat kenal mungkin.. kau pernah mengungkap yang kau takkan pernah faham aku.. benarkah itu? mungkin aku agak sukar difahami.. lebih suka menunjukkan secara tersirat.. tapi kau kukira cukup baik untukku.. at least you made it this far.. walau jutaan kali goyah dan hampir berpaling.. tapi, hingga kini kita masih di sini.. yup, i know that you know this very well though.. aku juga hairan.. but maybe its just fated this way.. aku cukup tahu yang kalam sebegini sudah terlalu sering ku perdengarkan kepadamu.. tapi, kau tahu aku kan? i'll keep repeating the very same things over and over again.. tika kau marah padaku, seringkali juga kau tuturkan perkara yang sama kepadaku.. tapi maaf, sekerap itu jugalah aku mengulanginya.. maaf sekali lagi.. i'm trying my best here to be a superwoman.. as if that will ever happen.. but at least it is worth trying right? as long as you're still there.. i'll be waiting.. walau jutaan kali telah kau izinkan ku pergi.. katamu, agar aku dapat yang lebih baik.. tapi, aku lebih utuh berpegang bahawa the first one should remain till the end, becoming the last one as well, for eternity.. hanya itu yang menyebabkan aku masih menunggu.. i'm not leaving dear.. i don't want to.. no matter how crazy i'll drive you.. i'll still want to be a part of you.. allow me wont you? namun, aku masih berpijak di bumi nyata.. oleh itu, tiada secebis harapan pun yang ku garapkan.. itu pesanmu.. the very moment you approached me back then.. and i still remember that.. not too much hope indeed.. i might get hurt.. maaf juga andai aku menjengkelkanmu.. berpura-pura baik? maaf, bukan itu niatku.. tapi, jika keadaan diselubungi kemarahan, mampukah api itu reda jika tidak salah seorangpun menjadi air? fikirkan ini.. i'm not trying to be nice.. just that, for me to be patient is always the best way.. at least only towards you.. and yes, you know this very well also.. you wont want to see me as the old me.. trust me.. you'll regret.. so, since i'm trying to accept you, as you are now, not the guy you used to be, i hope that you can accept me for who i am as well.. but its always fine for you to criticize anything.. aku terima andai ada yang kurang selesa bagimu.. suarakan padaku dan akan kucuba sebaik mungkin untuk penuhi harapanmu.. itu janjiku.. you are one of the most important people in my life.. don't leave.. i need you and them to stay strong.. but i can only hope for the best though.. for me.. for you.. for us.. for them..


*p/s: you know you changed me.. so, i hope it's fine for you to accept me.. dude.. how on earth could i happen to stuck with you.. i wonder.. too many sighs dah aku release.. tp still tak faham.. *sigh*

No comments: