Wednesday, November 9, 2011

final task; done. alhamdulillah~ ;')



hanis... tugas kau dah selesai...
he has come to hate you...
alhamdulillah...
ya Allah, tabahkanlah...
jadikan aku redha atas pengorbanan ini...
hanya Kau yang mengetahui saat hati ini menangis tika kata2 itu kulontarkan...
hanya Kau yang faham betapa beratnya untuk menuturkan bait2 kasar itu...
hanya Kau yang setia menemani sepanjang tempoh aku melatih diri menjadi sebegini...
hanya Kau yang tahu betapa getarnya aku saat menerima kata-kata balasan darinya...
namun... aku tetap kuatkan diri untuk teruskan bait-baitku...
agar dia tegar membuang diriku...
3 bulan...
tempoh yang bukan sekejap untuk aku bertahan...
aku hampir tewas...
namun ku gagahi jua...
alhamdulillah...
telah ku sempurnakan pengorbanan ini...
aku tak punya pilihan...
mungkin ini jalan yang terbaik...
maafkan aku...
bukan niatku menyakitimu...
tapi cuma ini jalan yang aku nampak...
untuk membuat kau membenciku...
sekurang-kurangnya buat masa ini...
agar kita tidak mengulangi khilaf yang sama...
ya Allah, semoga dia mengerti...
ya Allah, redhakanlah...
tenanglah wahai hati...
sesungguhnya, yang terbaik akan datang tika detiknya tiba...
ameen ya rabbal alamin...




aku hanya mampu menyatakan naskhah ini sekarang, kerana baru detik ini aku yakin yang kau tidak akan membacanya. maaf. bukan niatku menyakitimu. maaf...

No comments: