Thursday, February 17, 2011

oh yes i have a weird kind of ****-phobic so what?




exam week.. so, supposed laptop kesayangan ni tak bernyawa n melalui tempoh kuarantin.. arrgghh.. aku mana bole hidup kalau tkde bnde ni.. saya takmau jd zombie! hehe.. okayh.. back to the topic.. blablabla.. phobia? apakah? oh.. sesungguhnya inilah pertama kali dlm hidup aku rse cuak nk exam.. hell it hurts so much.. azuan ckp; "nmpk sgt kau tak pnah lalui failure".. yup.. memg tak pnah.. and taktau lahh pulak sakit dia mcm ni pnye teruk.. well, maybe for some people tak laa teruk.. but since that was my first time, aku tak reti nk handle lahh.. aku fobia dgn final exam since result yg mcm sampah last sem tuh.. i was like.. what?? aku speechless.. taktau silap kt mana.. yang ada dlm otak aku dr dlu smpi skrg juz.. "takpe.. tkde rezeki.." not saying that i'm not redha.. tp org semua sikit2 nk tnye.. hell-oh.. i'm not perfect.. yeah.. you can say that i have this and that and blablabla.. but still.. nashihin hanis ismail is just an ordinary homosapien.. i may call that a tragedy.. haha.. nashihinhanis yg all these while seems perfect.. tbe2 dpt result teruk? well.. tak laa smpi fail.. but a B- is like a thunderstruck straight to my face.. you may say.. alaa.. taklahh teruk mana.. you have all the rights to judge.. tp bila seorang nashihinhanis yg dpt B- tu, rse mcm dunia dah terbalik je.. haha.. overdescriptive pulak aku kn.. apa2lahh.. tp that tragedy secara tak langsung buat aku sedar.. roda itu berpusing dan tak setiap masa di atas.. tragedi itu juga sedikit sebanyak mengetuk pintu akal nashihinhanis yang realiti memang tak indah setiap masa.. baru skrg aku tahu apa perasaan org2 yg pernah gagal.. lps 18 tahun hidup dlm semua yg cukup terancang and full of satisfaction, tbe2 mcm ada batu besar jatuh hempap bila dpt something yg out of prediction.. lebih malang, mana silapnya pn aku tak nmpk.. aku bukn masuk exam hall dgn kepala kosong tawakkal semata.. bukan jugak masuk exam hall semacam zombie lantaran kekangan masa smpi tak tdo2.. aku masuk, jawab da keluar pd hari itu secara normanya yg biasa aku lalui.. tak wujud kejanggalan mahupun kerunsingan dan kerisauan.. yakin seakan selalu dan sebiasanya.. tp entahlahh.. aku hanya mampu tetapkan ini sebagai ujian dr Dia..dan atas paksi yg sama juga aku berhak utk takut.. takut utk melalui sekali lagi.. sekali gagal memang bukan bererti gagal selamanya.. tapi bukankah gagal sekali juga membuka ruang dan peluang utk gagal secara seluruhnya.. berlandaskan itu aku selama ini berusaha sesungguhnya utk tidak jatuh.. tp setelah sekali terpelecok buat aku kekok utk terus mengatur langkah.. cukup takut.. seakan aku tidak pernah tahu apa itu langkah.. membuat aku rasa bagai segalanya perlu dihentikan.. yes, i am a perfectionist.. by hook or by crook, everything must go the way i want it to be.. aku tak fikir benda lain.. orang lain.. it  does seem selfish.. tp salah akukah jika cuba membina hidup sendiri tanpa pergantungan melainkan kepadaNya? kerana hanya Dia yang kekal.. aku tak mau tali pautanku hilang andai berharap pada tali yang akan reput.. kerana aku tahu sakitnya seorang setelah terlalu dibiasakan berdua, bertiga, mahupun seramai mungkin.. i don't want to take the risk of disappointment.. biarlaa org nk ckp apa pn.. seorang manusia sentiasa mempunyai hak dan pilihan bukan? back to the topic.. a perfectionist memang taktau nk handle failure.. but i'm learning.. step by step.. i am trying to face it with courage and beat it with strength.. but a cut always leave a scar isn't it? that scar is deep.. very deep though.. until i can't even reach the bottom to clean it away.. biarkan.. mungkin parut itu juga penting utk aku.. supaya aku boleh khabarkan bila org bertanya.. aku juga pernah gagal.. aku juga insan ciptaan Allah yang tidak, tidak mungkin, dan tidak akan pernah sempurna.. biarkan.. mungkin selepas ini parut ini akan membuat aku lebih teliti.. melihat dengan mata tertutup.. kerana secara kasar yang kita nampak mungkin juga sebenarnya tidak wujud.. semuanya mungkin.. and i can only wish that that is the first and last failure utk seorg nashihinhanis.. sbb bukan aku takmau kecewa.. tp aku takmau menghampakan banyak atma yang penuh harap.. and i'm sorry for disappointing you all lovely people in my life.. and i'll try to promise you that it won't happen again.. i'll try.. and i'll try my best..








conclusion; NashihinHanisIsmail is trying her best to live her life as a magnicifently great girl.. hahah..

No comments: